Галина Васильева

преподаватель английского языка

Про английский язык. The talent for languages is our family trait. My mother and grandmother had it. In any country, I pick up the intonation of another language on the fly and the locals take me for their own. They don't believe that I only know a few phrases. This innate quality naturally became a profession.

Language opens up the world to you. I have always been interested in exploring other countries “from the inside”, living with local families, learning how to use public transport, traveling without guides through colorful small villages. So, on business trips and just as a traveler, I visited England, America, the Czech Republic, Hungary, Malta, Croatia, Cyprus, Crete, Italy, Israel, the Netherlands and some Central Asian countries.

Талант к языкам - наша семейная черта. Такой же была моя мама и бабушка. В любой стране я на лету схватываю интонации другого языка и местные принимают меня за свою. Не верят, что я знаю всего несколько фраз. А потом это врожденное качество естественным образом стало профессией.

Язык открывает для тебя мир. Мне всегда было интересно изучать другие страны “изнутри”, живя в семьях, осваивая общественный транспорт, путешествуя без гидов по колоритным маленьким деревушкам. Так, в бизнес командировках, и просто как путешественник я побывала в Англии, Америке, Чехии, Венгрии, Мальте, Хорватии, Кипре, Крите, Италии, Израиле, Нидерландах и многих странах Средней Азии.


Про преподавание. I always have to see the progress of my students. It is crucial for me! The pride and joy of my professional growth is in teaching Business English for business professionals. I am certified in teaching Business English. Business people are not quite easy to deal with but it could be a story of mutual interest.

Я всегда должна видеть прогресс своих учеников. Это для меня принципиально важно! Предмет моей профессиональной гордости - опыт преподавания английского языка в бизнес-сообществах. У меня есть специальная подготовка и сертификаты в этой сфере. Это, пожалуй, самая сложная категория студентов. Зато, это тот самый случай, когда учитель и ученик взаимно интересны друг другу.


Что умею хорошо. My work experience allows me to meet the individual needs of students and focus on their specific issues and personal concerns. This is more coaching than teaching, but that's what makes it interesting!

Мой преподавательский стаж 30 лет. Опыт позволяет видеть, что именно нужно студенту и работать на его конкретную, индивидуальную задачу. Это уже больше коучинг, чем преподавание, но этим он и интересен!


Про себя. I have never spared time and energy for what is called "social activism". Exchange programs, language camps, volunteer projects, hiking trips, and even yoga and Arabic dancing: that's all me. I have always thought that a person lives to make the world a better place. I still believe in it. I really want to see happy people around, living in an atmosphere of mental comfort, warmth and goodwill. And if they also learn English, that would be great!

Я никогда не жалела времени и сил на то, что называется “общественная активность”. Программы обмена, языковые лагеря, волонтерские проекты, туристические походы и даже йога и арабские танцы: все это я. Мне всегда казалось, что человек живет для того, чтобы сделать мир лучше. Я и сейчас так считаю. Мне очень хочется видеть вокруг счастливых людей, живущих в атмосфере душевного комфорта, тепла и доброжелательности. А если они при этом еще и учат английский язык, будет совсем здорово!


Про профессиональные достижения:

  • Certificate in International Business English Training, Trinity College London
  • Business English Training course for teachers with Mark Powell Communications, Hungary
  • Teaching Business English, English Programs for Internationals, the University of South Carolina
  • Teacher Trainer, English Language Fellow Program
  • Awards for Excellence in Teaching, American Councils for International Education
  • Supervisors’ Training Certificate, School of Tomorrow
  • ESL workshop on techniques and Strategies Implemented, English for Professionals, New Jersey
  • Central Asia Village Project Board of Directors, US Embassy Public Affairs
  • Task Analysis, Flowing Wells School District, Arizona
  • Teacher training program, Oxford University department for Continuing Education
  • EFL Methodology, The English language Fellow Program
  • International English Language Teaching Symposium (IELTS) “Pathways, Paradigms and Possibilities (PPP) in ELT
  • Education and Ethics, Global Educator’s Conference, Almaty
  • Teacher Development Programme, English in Action
  • Summer School Microsoft for Teachers
  • Current Trends and Future Directions, National Conference of Teachers of English
  • Learning the Language and Growing Professionally, Oxford Professional Development Seminar
  • Oxford professional Teacher Development Program on Vocational English
  • Certificates of Attendance, ELTOC
  • English language Teaching On line Conference
  • Content based Instruction, 5-week Massive Open Online Course
  • Extended Speaking in the Classroom, Advancing learning Webinar, Macmillan education
  • Secondary School Excellence Program, Tucson, Arizona
  • Excellence in EFL Teaching, NATEC
  • English Teachers Association Conference, RETA
  • Women in Development, Peace Corp
  • Teacher Training Conference, Professional Development, OUP
  • Oxford Professional Development Seminar, Learning the Language and Growing Professionally
  • Oxford Professional Development Webinar, Teaching Pragmatic Competence
  • Central Asian Teachers of English Conference, CATEC, US Embassy, Public Affairs Section
  • Oxford Professional Development Event, ELTOC
  • International Forum for Teachers of Foreign languages, We Teach
  • English Language Teaching, Current Trends and Future Directions, NATEC
  • Teacher Training Program, Oxford University Department for Continuing Education
  • Advancing Learning Webinar, Macmillan Education
  • Creativity, Innovation and Change, The Pennsylvania State University, Coursera
  • The Science of Well-Being, Yale University, Coursera
  • Encouraging learning through speaking Speaker, British Council, 2023
  • Get the party started: Teaching lower-level teens and adults, British Council, 2023
  • Teaching not testing: spelling with spelling journals, British Council, 2023
  • Bringing acting to class: the role of role-plays, British Council, 2023
  • Music's ability to uplift and calm... and how it can be harnessed in the language teaching classroom, British Council, 2023
  • Эффективные техники преподавания в новых реалиях, V международный форума WeTeach, 2024